Nowa oferta usług fotograficznych

 

Jeszcze 2-3 lata temu wykonywanie zdjęć z negatywów i nośników cyfrowych konsumentów stanowiło główne źródło dochodów w zakładach fotograficznych. Zakłady fotograficzne dążyły do posiadania jak najlepszej klasy i dużej wydajności minilaba cyfrowego. Wystarczyło ofertę poszerzyć o kilka dodatkowych opcji np. zdjęcie legitymacyjne oraz o sprzedaż filmów, albumów, ramek aby firma doskonale funkcjonowała.

Obecnie sytuacja się zmieniła. Konsumenci przynoszą niewielką ilość zdjęć (dlaczego ?), wywoływanie negatywów praktycznie jest w zaniku, popyt na albumy drastycznie zmalał, coraz mniej jest do sprzedania.

 

 

 

Co robić aby zakład fotograficzny miał szansę na sukces ?

 

  • promować różne usługi, które dotąd nie były znaczące
  • promować nowe usługi wykonywane w kooperacji z innymi
  • promować wśród klientów przenoszenie zdjęć na papier
     
  • wychodzić na przeciw potencjalnym klientom na lokalnym rynku
     
  • skupić się na promocji produktów a nie oszczędnościach
     

 

 

 

  • foto-rynek