Programy partnerskie w fotografii

 

 

Jednym z bardzo dobrych sposobów na zwiększenie sprzedaży lub pozyskanie klientów jest program partnerski (affiliacyjny). Niektóre osoby i firmy mylą go z programem lojalnościowym lub kooperacyjnym, w  których zapewnia się współpracującym klientom (firmom)  zniżki, preferencyjne ceny i bonusy.

dobry program partnerski

Program partnerski polega na polecaniu / promowaniu określonego produktu przez stronę internetową partnera i skierowanie go na stronę internetową firmy sprzedającej . W zamian za skierowanie klienta i wygenerowanie sprzedaży partner otrzymuje prowizję.

 

Programy partnerskie wykorzystują zarówno duże, jak i małe firmy. Bardzo popularne są w branży finansowej, turystycznej, sprzedaży książek, sprzedaży szkoleń. Obecnie w Polsce funkcjonuje już kilkadziesiąt sieciowych programów partnerskich czyli bardzo dużych systemów skupiających po kilka tysięcy partnerów.

 

W branży fotograficznej z tego rozwiązania korzysta tylko kilka firm. Tak więc im wcześniej Twoja firma wdroży je u siebie tym ma większe szanse na większą grupę partnerów (a jest ich ograniczona grupa).

.

Jak działa program partnerski ?

Korzyści z programu partnerskiego są po trzech stronach.

Kto może być organizatorem programu partnerskiego w fotografii ?

Przykłady programów partnerskich

Kiedy programy partnerskie się nie sprawdzają ?

 

 

Jak działa program partnerski ?

 

1/ Organizator programu udostępnia konto na swojej stronie internetowej dla osób, które chcą promować produkt organizatora. Aby przystąpić do programu muszą się zarejestrować i zaakceptować regulamin. Organizator udostępnia partnerowi na koncie materiały promocyjne i informacyjne o produkcie.


2/  Partner zamieszcza materiały informacyjne na swojej stronie wraz z linkiem do strony internetowej organizatora. W linku tym umieszczony jest identyfikator partnera.


3/  Klient zainteresowany produktem przechodząc za pośrednictwem tego linku do strony organizatora zostawia w programie swój ślad, skąd przyszedł. Zostaje on przypisany do konta partnera od którego pierwszy raz się pojawił. Jeżeli klient się zarejestruje i dokona zakupu online to partner otrzymuje prowizję od tej sprzedaży. Przy powtarzających się zakupach tego klienta (np. cykliczne zamówienia fotoalbumu przez fotografa ślubnego) partner każdorazowo otrzymuje prowizję co zwiększa jego satysfakcję i zaangażowanie w promocję.

 

Program partnerski jest alternatywą dla reklam opłacanych od ilości wyświetleń lub ilości kliknięć.


 

Korzyści z programu partnerskiego są po trzech stronach

program partnerski
- organizator programu pozyskuje nowych klientów i sprzedaje produkty, bardzo łatwo może również pozyskiwać klientów poza Polską (internet nie ma granic)
- partner programu promując produkt na swojej stronie lub zamieszczając o nim informację prasową wraz z linkiem otrzymuje prowizję od sprzedanych produktów
- klient dokonujący zakupu w większej ilości miejsc spotyka się z informacją o produkcie

 

 

Kto może być organizatorem programu partnerskiego w fotografii ?

  • firmy produkujące fotoksiążki
  • firmy produkujące duże powiększenia fotograficzne lub obrazy na płótnie
  • firmy oferujące zdjęcia online przez internet
  • firmy oferujące programy komputerowe z zakresu fotografii
  • firmy sprzedające urządzenia fotograficzne wykorzystując do tego internet np. drukarki foto
  • firmy sprzedające sprzęt fotograficzny w internecie: aparaty, obiektywy, akcesoria
  • firmy sprzedające niektóre droższe materiały eksploatacyjne

 

Ponieważ ciężar docierania do potencjalnych klientów (a jest to obecnie trudne i kosztowne zadania) przeniesiony jest na partnerów (oni muszą zadbać o widoczność strony i widoczność produktu) stąd organizator programu pozyskuje klientów mając mniejsze koszty. Z oszczędności tych i części swojego zysku finansuje prowizje partnerów. Pozyskując szeroką grupę partnerów jest w stanie dużo więcej sprzedać produkty i uzyskać dużo większy zysk.

 

 

Przykłady programów partnerskich

 

tutaj możesz poznać » »  dobre programy partnerskie

 

Jeśli chciałbyś uruchomić własny program partnerski dla swojego produktu, swojej usługi czy też swojego sklepu internetowego - nic nie stoi na przeszkodzie. Można to zrobić za pośrednictwem profesjonalnej platformy dostosowanej do tego typu potrzeb - jest nią Partneo

 

Kiedy programy partnerskie nie sprawdzają się ?

  1. gdy na sprzedaży jest generowany bardzo mały zysk (nie ma czym się dzielić)
  2. przy sprzedaży drogich i specjalistycznych urządzeń np. 14 do 30 dni - wiadomo, że cykl decyzyjny w Polsce jest stosunkowo długi
  3. gdy próbuje się oferować mizerne prowizje
  4. gdy udostępnia się słabe materiały informacyjno-promocyjne
  5. gdy zmiany w regulaminie mają charakter próby "wykiwania" partnera
     

 

Jak pozyskać partnerów ?