Reklama produktów fotograficznych

 

W dzisiejszych czasach znaczny wpływ na uzyskiwane efekty ma promocja swoich produktów. Liczy się tu zarówno miejsce jak i sposób ich reklamy. W przypadku firm fotograficznych (nie należą do bogatych i dobrze zarabiających) zazwyczaj poszukuje się tańszych form reklamy. Oto one:

  1. internetowe portale fotograficzne i fora fotograficzne
  2. programy partnerskie
  3. internetowe kampanie AdWords

oczywiście są też targi fotograficzne i branżowe czasopisma fotograficzne ale coraz mniej firm z nich korzysta a zwłaszcza tych małych 

 

Co ciekawe to bardzo mało firm fotograficznych promuje się w portalach fotograficznych, forach fotograficznych czy w ramach programów partnerskich to całkiem spora grupa firm systematycznie korzysta z internetowych kampanii AdWords. W kampaniach tych płaci się za każde kliknięcie w link sponsorowany niezależnie czy pójdzie za tym akcja zakupowa. Dodatkowo linki te nie są reklamą wizualną, która zastaje zapisana w pamięci internatów, którzy znaleźli się na tej stronie wyszukiwarki. Wiele osób nawet nie zwraca na nie uwagi.

 

Czy nie lepszą reklamą jest graficzny baner umieszczony na stronie fotograficznej z linkiem do strony produktu ? Oczywiście reklama graficzna musi być "opracowana z głową". W tym wypadku oprócz przekierowanych internautów zyskuje się również zapamiętywanie treści obrazu, zapamiętywanie produktu. W bardzo wielu przypadkach koszt takiej promocji jest niższy niż w przypadku AdWords, w którym ilość kliknięć do ilości odsłon wynosi zazwyczaj 0,2-3%.

Również doskonałą alternatywą w odniesieniu do kampanii AdWords są programy partnerskie. W ich przypadku firma płaci ustalony procent od sprzedanych produktów (lub usług).

 

Nie ma tu wydanych pieniędzy bez pokrycia w efektach

 

Niestety ta popularna w innych krajach forma promocji w Polsce a szczególnie w branży fotograficznej jest praktycznie nie znana. Stosuje tylko kilka firm a przecież stron internetowych związanych z fotografią są dziesiątki tysięcy w Polsce.

 

Może warto korzystać z naszymi polskimi firmami fotograficznymi zamiast pomnażyć już gigantyczny majątek amerykańskiego giganta.

promocja produktów fotograficznychJak duży ?  Przeczytaj artykuł w tygodniku Newsweek numer 5-11.01.2015 r .  Przytoczymy za tym artykułem tylko dwie wielkości.

1/ W 2013 r przychody Google wyniosły 59,8 mld dolarów.

2/ W 2011 r dochody tego giganta w Wielkiej Brytanii wyniosły 3,4 mld funtów a podatku zapłacił 3,4 mln funtów czyli 1/1000.

 

Ciekawe jakie dochody gigant czerpie z polskiego rynku i jakie płaci u nas podatki ? Tym bardziej, że nasze pieniądze  transferowane są za granicę w ramach opłaty za kampanie AdWords.

Ponieważ pojęcie Solidarni jest nam bliskie korzystajmy więc z usług innych polskich firm fotograficznych i promujmy też sami firmy fotograficzne aby » wszystkim nam żyło sie lepiej.