Czy rynek fotoalbumów będzie się rozwijał ?

 

Około 90% produkcji fotoalbumów to fotoalbumy ślubne.

 

Z jednej strony są one eleganckie, bardzo atrakcyjne i  bardzo ładne ale z drugiej strony sporo kosztują. Cena ich stanowi powód, że z innych okazji bardzo rzadko są zamawiane. Wynika z tego podstawowy wniosek, że ilość ślubów kształtuje rynek fotoalbumów.

 

Pewną choć nie dokońca jednoznaczną oceną trendu rozwoju fotoalbumów jest ilość zapytań w wyszukiwarce Google dla słowa "fotoalbum". Jak to wygląda na przestrzeni kilku ostatnich lat prezentuje poniższy wykres. Widać wyraźny spadek, który można interpretować w dwojaki sposób:

1/  faktycznie coraz mniej osób poszukuje informacji i kontaktów związanych z fotoalbumami

2/  osobami, które najczęściej poszukiwały informacji o fotoalbumach byli fotografowie ślubni, którzy stopniowo pozyskali już intersujące ich informacje i kontakty

 

rozwój fotoalbumów

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

źródło: narzędzia Google

 

 

Jak faktycznie wygląda sytuacja przyszłości fotoalbumów ?

 

  1. Pary młodych ludzi nie śpieszą się z zawarciem związku małżeńskiego. Prowadzą często wspólne życie, mieszkają razem i nie czują potrzeby aby jak najszybciej się pobrać. Powoduje to spadek ilości ślubów.
  2. W dorosłe życie wkracza właśnie niż demograficzny, który będzie trwał przez kilka najbliższych lat. Powoduje to spadek ilości ślubów.
  3. Dobry znak to - że jeszcze nie wszyscy fotografowie ślubni oferują swoim klientom fotoalbumy.


Większość fotoalbumów zamawiana jest przez fotografów ślubnych dla swoich klientów. To oni nakręcają ten rynek i od współpracy z nimi zależy sukces producenta fotoalbumów. Każda kolejny wchodzący na rynek producent fotoalbumów musi się dobrze zastanowić - jak i czym przekonać fotografów ślubnych do współpracy.