Strona internetowa fotografa ślubnego

 

Fotografowie ślubni to jedna z najbardziej aktywnych grup w internecie. Wystarczy zajrzeć do katalogów stron internetowych, witryn ślubnych, portali ogłoszeniowych. Tysiące fotografów pokazuje swój kunszt nie tylko podczas uroczystości ślubnych ale również w działaniach zmierzających do uzyskania zleceń.

 

Trzeba też uczciwie stwierdzić, że nie tylko wiedzą co oznacza termin "skuteczne pozycjonowanie" ale również są bardzo kreatywni w artystycznym prezentowaniu fotografii ślubnej, pokazywaniu emocji, ujęciach detali ceremonii ślubnej itd.

 

Obecnie nadchodzą trudne czasy  związane z promocją swojej strony internetowej i docieraniu do zleceń. Google coraz bardziej ogranicza możliwości pozycjonowania pozostawiając przy tym ilość i jakość linków jako główne kryterium wyceny wartości strony. Wycena ta przekłada się na pozycję strony w wyszukiwarce internetowej. Linki typu dofollow ze stron presell page, większości katalogów, systemów wymiany linków, portali sprzedaży linków, profilów na forach, w stopkach stron internetowych, w komentarzach blogów uznawane są za linki nienaturalne i grożą nałożeniem filtra na stronę internetową. Jak więc zdobywać te naturalne i bezpieczne linki. Większość sugestii stwierdza, że trzeba pracować nad bogatą zawartością tekstową strony. Najlepiej stronę zamienić w poradnik ekspercki w danej dziedzinie. Gdy treść strony zostanie uznana za wartościową i cenną to internauci na swojej stronie z pewnością zamieszczą link do takiej strony.

 

Niestety są to bzdurne założenia

 

Fotograf artysta - ślubny, mody czy reklamowy - swój przekaz opisuje zdjęciami a nie słowami. Fotografia to obraz wizualny a nie tekstowy. Niestety ale algorytm wyszukiwarki oceniający strony nie potrafi odróżnić dobrego od złego zdjęcia. Nie potrafi odróżnić zdjęcia artystycznego od zdjęcia amatorskiego. Z tego wniosek, że w wyszukiwarce nie będą premiowani fotografowie o wysokich kwalifikacjach lecz Ci, którzy będą dużo pisać o swojej fotografii i Ci którzy zdobędą naturalne linki z innych stron fotograficznych. Drobna dygresja i chwila przerwy na odwiedzenie strony na której w atrakcyjnej cenie jest dostępna fotoksiążka. Fotoksiążka to cały czas rozwijający się produkt w branży fotograficznej a raczej fotograficzno-poligraficzno-introligatorskiej.

 

Dlaczego linki ze stron fotograficznych ?

 

Z prostej przyczyny. Są to strony o tej samej lub zbliżonej tematyce. Linki ze stron o tej samej tematyce uznawane przez Google za bardziej naturalne i bardziej wartościowe. Traktowane są one jako "polecanie dobrej strony innym użytkownikom internetu, którzy interesują się tą samą tematyką".

 

Czy umieszczenie linka szkodzi stronie ?

 

Obecnie to bardzo trudne zadanie. Nie tylko fotografowie ale i inni posiadacze stron nie chcą umieszczać na swojej stronie linków do innych stron. Wielu z nich pamięta dawne teorie, że każdy link wychodzący ze strony to link obniżający wartość strony. Takie opinie są bzdurne i całkowicie sprzeczne z wyżej przedstawionymi założeniami i algorytmem Google.  Obecnie wiadomo, że strony z których nie wychodzą żadne linki nie są stronami w 100% wartościowymi i godnymi wysokiego usytuawania w rankingu wyszukiwań. Każdy człowiek poleca przecież swoim znajomym różne ciekawe informacje, produkty, usługi. Normalne jest, że mówimy "Pójdź do klubu XY bo mają fajną atmosferę i dobrą muzykę" albo idź na pizzę do YZ - bo jest genialnie przyprawiona. Trzeba jednak pamiętać, że obecnie algorytm Googla sprawdza czy linków wychodzących nie jest zbyt dużo na danej stronie w witrynie lub za mało w całej witrynie w relacji do wielkości strony. Google nawet nie przeszkadza olbrzymia ilość linków wychodzących z witryny do portali społecznościowych.  Google stara się oceniać czy jest to link "polecający" czy też link płatny (kupiony przez stronę do której linkuje).

 

Jak zdobyć takie linki ?

 

Takim rozwiązaniem może być wymiana linkami pomiędzy stronami o tej samej tematyce. Najlepiej i najbezpieczniej jeżeli po obu stronach wymiany linkami będą po 2 witryny tak aby uniknąć linkowania strona 1 do 2 i strona 2 do 1 (nienaturalny charakter dwukierunkowego linkowania). Sugerujemy więc posiadanie dwóch stron o wysokiej wartości i sposób linkowania np.

właściciel A posiada witryny 1 i 2

właściciel B posiada witryny 3 i 4

witryna 1 może linkować do witryny 3 a witryna 4 do witryny 2

 

Dzięki temu do witryn obu właścicieli prowadzi wartościowy link.

 

Dlaczego takie linki są wartościowe ?

 

  • mają zbliżony kontekst / tematykę / słownictwo branżowe
  • pochodzą z różnych skryptów bardzo często unikalnych
  • nietypowa struktura strony i układ tekstu
  • ze strony wychodzi na zewnętrz bardzo mała ilość linków (czasem tylko jeden)

 

Oczywiście jest jeszcze jeden sposób na wymianę linkami - można odpalić kilkadziesiąt stron o tematyce fotograficznej na różnych skryptach, na różnych serwerach, rejestrowanych na różne osoby i różnych numerach IP, pozycjonować je na różne sposoby aby osiągnąć przyzwoitą wartość po 3-4 latach z możliwością umieszczenia kilku linków.  Jest to na pewno skuteczny sposób ale wielokrotnie droższy i niesamowicie pracochłonny w porównaniu z sensowną wymianą linkami pomiędzy wartościowymi witrynami w tej samej branży.  Wybór należy do Ciebie !