Zakład fotograficzny i jego wyposażenie

 

SONDA: Czy wybierasz się w 2017 na targi fotograficzne w Łodzi ?

 

Bardzo często uważa się, że najważniejszym w zdobyciu rynku (w zakresie jakiegoś produktu) jest zakup urządzenia do jego produkcji. Bardzo często jest to błąd. Obecnie kluczową sprawą jest zdobycie klientów, najlepiej stałych. Na rynku toczy się bój o klienta. Niestety podobnie jak w innych dziedzinach również w fotografii głównym kryterium walki konkurencyjnej jest cena. Obniżając cenę i odpowiednio nagłaśniając to próbuje się kusi się klientów do złożenia zamówienia.

W tej sytuacji istniejące od wielu lat zakłady fotograficzne tracą klientów, realizują coraz mniej usług. Drugim powodem utraty klientów jest brak strony internetowej dostosowanej do przyjmowania zleceń przez internet. Zachodnie badania marketingowe pokazują, że 60-80% zleceń przyjmowanych jest przez internet (w zależności od regionu świata i kraju). Coraz mniej osob idzie do zakładu fotograficznego aby zamówić zrobienie zdjęć. Tak więc posiadanie strony internetowej i jej dobre wypromowanie w regionie może mieć większe znaczenie niż wyposażenie zakładu fotograficznego. Aby się o tym przekonać wystarczy spojrzeć na lokalizację firm, które wywołują najwięcej zdjęć.

 

 

więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach:

http://www.foto-rynek.pl/strony-zakladow-fotograficznych,165.html

http://www.foto-rynek.pl/strona-internetowa-zakladu-fotograficznego,158.html

http://www.foto-rynek.pl/co-mozna-zrobic,159.html

http://www.foto-rynek.pl/fotografia-profesjonalna-w-usa,200.html

 

 

Jesteśmy w stanie skutecznie wypromować twoją stronę internetową do przyjmowania zleceń

 

 

 

Co więc robić ?

 

Najlepiej zacząć od kooperacji. Nie wydawać pieniędzy na zakup urządzeń. Kooperacja może obejmować:

zakłady fotograficzne

  • produkcję fotoksiążek
     
  • wydruki wielkoformatowe
     
  • zdjęcia nagrobkowe na porcelanie
     
  • profesjonalną oprawę zdjęć
     
  • produkcję fotogadżetów

 

Można się skupić na działaniach zmierzających do pozyskania klientów. Z Gdy uzyska się odpowiednio duży portfel stałych zamówień warto dopiero zainwestować w urządzenia.

 

Tak więc osoby uruchamiające zakłady fotograficzne na początku swojej działalności powinny zrezygnować z zakupu urządzeń do produkcji fotoksiążek lub drukarek wielkoformatowych. Szkoda pieniędzy !

 

 

Typowe urządzenia i oprogramowanie spotykane w zakładach fotograficznych:

zakład fotograficzny

  • minilab cyfrowy lub profesjonalna drukarka fotograficzna
  • profesjonala drukarka fotograficzna jako uzupełnienie do minilaba aby ograniczyć jego czas pracy gdy w zakładzie pojawia się mniej klientów (rano, w soboty itp.)
  • wołarka (procesor) filmowa - raczej już mało przydatna
  • fotokiosk do przyjmowania zleceń - coraz mniej przydatny
  • urządzenie do produkcji fotoksiążek - raczej małe szanse na zlecenia
  • drukarka wielkoformatowa (ploter)
  • skaner do zdjęć
  • skaner do negatywów - stopniowo traci rację bytu
  • strona internetowa dostosowana do przyjmowania zdjęć z internetu
  • mini studio do robienia zdjęć do dokumentów (aparat fotograficzny, drukarka, lampy, tło fotograficzne, statyw, stołek i lustro)
  • program do dokumentów - można się bez niego obyć
  • program do edycji i obróbki zdjęć np. photoshop, lightroom, gimp itp.
  • laminatorka - tam gdzie oferuje się oprawę zdjęć
  • szybkie komputery i monitory graficzne
  • kalibrator do monitorów
  • studyjny sprzęt oświetleniowy jeżeli chce się oferować zdjęcia studyjne
  • urządzenie do nanoszenia nadruków na kubkach
  • urządzenie do nanoszenia zdjęć na koszulki, poduszki, zasłonki
  • sprzęt do robienia puzzli
  • bindownice do montowania fotokalendarzy

 

Wiele zakładów fotograficznych posiada również studio fotograficzne najczęściej wykorzystywane do studyjnych zdjęć ślubnych. Usługom w zakładach fotograficznych towarzyszy często sprzedaż: filmów, albumów fotograficznych, ramek, baterii, pamięci cyfrowych itd.

 

Wyposażenie zakładów fotograficznych uzależnione jest od zakresu usług, które oferuje dany zakład fotograficzny. Coraz częściej uruchamiane jest niezależne stanowiska komputerowe do:

  • korekcji zdjęć amatorskich i do dokumentów
  • do przyjmowania zdjęć z internetu
  • do przygotowania wydruków wielkoformatowych
  • do edycji fotoksiążek
  • do montażu wideo